1/12/2012

Shiawase




Last year, I experienced one of the happiest moments in my life.  I played the piano alongside my daughter in her first recital.  We played the old song "My Grandfather's Clock".  I began learning the piano when I was five years old, and studied singing from when I was 17.  I have been teaching piano for about 10 years now, but I was SO happy that I could get married, have a baby girl, and that she (Reina) could play without being nervous at such a young age.  And my Australian  husband said she was so cute when she bowed at the end.  Bowing is very important in Japan!

去年、とても幸せな経験をしました。 私の音楽教室の大好きな生徒さんたちのピアノの発表会に5歳になったばかりの娘が初めて一緒に出演しました。 私も5歳からピアノをはじめ、17歳から声楽をはじめ、音大を卒業してから、演奏活動や音楽の指導を10数年してきました。結婚して二人出産をして自分の子供と一緒に演奏できたのはとても嬉しいことでした。難しい曲ではないけど、娘が緊張しないで、弾けたみたいで、ほっとしました。主人が(オーストラリア人)、「おじぎが素晴らしかった!」などと、おじぎに感動していましたが、日本人にとってはそんなおじぎは当たり前なのに。。。(笑)